tisdag 8 april 2014

Sommarens böcker

Men oj vad glad jag blev av bläddringen i Svensk bokhandels katalog Sommarens böcker 2014. Det kommer ju jättemånga spännande uppföljare och nyheter till sommaren. Det brukar det ju i och för sig göra, men något gjorde att jag jublade extra mycket denna gång.

Det kommer två nya böcker i serien "lätt att läsa fakta". För mig som har en nyfiken sexåring hemma känns Hallå hallå! Från röksignal till smarta telefoner och Jordens rekordbok som perfekt läsning. I juli kommer böckerna ut.


En annan nyhet som genast väckte min nyfikenhet var Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman. Den beskrivs såhär: "Oceanen vid vägens slut är ett koncist mästerverk i det lilla formatet. Minnets trådar drar oss in i ett sedan länge glömt händelseförlopp där en liten pojke stod öga mot öga med förgörande ondska och fann den vackraste vänskap man önska." Visst låter det som en bok man vill läsa nu? Vilken tur att den kommer ut redan i maj.

1 kommentar:

  1. Jag längtar ju också fantastiskt mycket efter Gaimans. Verkar så himla vacker!

    SvaraRadera