B Wahlströms förlag har en serie som heter Kodknäckarna. Dessa böcker är för barn som precis knäckt läskoden.
I början av mars kom Häxmästaren ut och det är Niklas Krog som är författare och Johan Egerkrans som är illustratör. Egerkrans har gjort snygga bilder även i denna bok, precis som i tidigare verk.
Rand står på klippkanten och ser ett stort moln närma sig. Där på klippan träffar han på flickan Ella, som är på flykt.
Drottning Krias soldater har bränt ner alla byar nere i dalen. Nu är de på väg upp till bergen där Rand bor. Ella och Rand slår följe för att varna invånarna. De kommer överens om att besöka Häxmästaren för att be om hjälp. Men vägen till Häxmästaren kantas av faror och lurigheter.
Häxmästaren fyller ett tomrum vad gäller börja läsa-fantasy. Den passar perfekt för de barn som inte riktigt klarar Jo Salmsons serier, Spiderwick eller andra i den stilen ännu.
fredag 21 mars 2014
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar