måndag 19 oktober 2009

Fantasy för de yngre barnen

Martin är ensam hemma när golvet plötsligt öppnar sig. Han faller ner i en mörk underjordisk stad, Terra, som bebos av dvärgar. Där träffar han fyra andra barn som råkat ut för samma sak. Martin har den särskilda gåvan dvärgarna söker och de tänker använda hans förmåga för att förgöra jorden. Barnen lyckas fly från dvärgarna, bara för att hamna hos andra varelser…

"De försvunna barnen" är del ett av fyra böcker som hittills finns utgivna om dvärgarna från Terra. Jag tycker att boken var så pass spännande att jag tänker läsa nästa del i serien. Dock tycker jag att texten i boken är väl stor och kompakt. Men serien är väldigt populär bland mina fjärdeklassare.

2 kommentarer:

  1. Jag råkade börja med del tre i den där fantasyserien och fattade faktiskt ingenting. Jag måste säga att jag inte riktigt vet om jag tycker att den är så lättläst...? Men lite spännande var den ju. Fast jag hängde ju inte riktigt med vem som var drake och vem som var barn...
    /Nadja i Tranås

    SvaraRadera
  2. Nä, det gäller nog att läsa i följd annars förstår jag att man blir lite vilse:) Jag ska läsa de följande delarna när de blir lediga. Kanske till sommaren? Det är högt tryck på dem...
    / Martina

    SvaraRadera