onsdag 30 april 2014

Valborg!

Nu vankas det Valborg och lite ledigt och det liksom känns i luften :-) Även om jag minsann har arbetstid på fredag så är eleverna lediga och jag kan passa på att gotta in mig ordentligt i saker. Så jag tänkte passa på att läsa ut Torsten Bengtssons Försvunnen och läsa in mig på teorier kring läsförståelse genom textsamtal för framtida läsprojekt på skolan. Känns som att det kan bli en helt okej jobb-fredag ändå :-)
Förövrigt så har jag lyckats skapa mig en besatthet av The Mortal Instruments- serien. Ja, jag ligger lite efter och har inte läst den innan. Men nu plöjer jag and I love it!
Ha en skön helg!


1 kommentar:

  1. Har du några litteraturtips att dela med dig av när det gäller teorier kring läsförståelse genom textsamtal?

    /Pernilla, Njudungsgymnasiet

    SvaraRadera