torsdag 7 december 2017

Dumma teckning!


Johanna Thydell har skrivit denna bilderbok som Augustprisnominerades tidigare i höst. Jag gillar verkligen hennes förra bilderbok Det är en gris på dagis, så jag hade höga förväntningar innan jag läste Dumma teckning. Och som förväntningarna infriades! Den är underbar;) Och jag känner igen mig så väl!

Mint försöker rita lika fint som Storebror. Men det är svårt. Hon kommer inte på vad hon ska rita. Storebror sitter med hela sin arm runt sin teckning så hon kan inte tjuvkolla på honom heller! Storebror har sagt att han bara ritar sånt han gillar.

Till slut kommer Mint på det! Snö, hon ska rita snö. Det verkar som en bra idé först, men sedan går allt åt skogen. Katter stör, vasar välter och allt blir fel! Eller? Storebror visar sin teckning, han har ritat Mint. Och Mint har visst råkat göra något väldigt fint fast hon inte visste om det.

Passar för både vuxna och barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar