fredag 13 juni 2014

Näcken på Oblivion High

När jag läste del ett i den här tecknade fantasyserien, Oblivion High, så vet jag att jag tyckte att själva intrigen var lite virrig. Det kan jag meddela löser sig när man läser del två för här får man en massa mer information om vad som har hänt och hur saker och ting hänger ihop.
På högstadieskolan där kompisarna Soon Mi och Nin går i sjuan fortsätter livet på typiskt högstadie vis. Eller nja, för just dem är det kanske inte så typiskt. De har ju fått veta att den japanska utbytesstudenten Nix egentligen är självaste Näcken och han har en viss förmåga att liksom göra saker och ting lite krångligare... och orättvisare. Trots att de tre egentligen har utegångsförbud så får nämligen Nix vara med och spela på den efterlängtade och upphipade strandfesten, men Soon Mi och Nin måste stanna hemma och vara barnvakter. Men den där festen går ändå inte riktigt som någon tänkt sig, och det beror främst på Nix. Och så är det ju det där med vikarien som är elak på riktigt och som dessutom verkar väldigt intresserad av vad Nix har för sig.

Som sagt var så är det en hel del som klarnar nu och jag tycker om stämningen i Oblivion High. Det är magiskt men ändå så mycket av det vanliga med att vara tretton och tycka att livet och skolan är rätt så jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar