måndag 24 november 2014

Filmen

I går såg jag äntligen Mockingjay part 1. Sen premiären har jag försökt få eleverna på skolan att inte prata om den så att jag hör :-) Och det var väl ungefär som jag hade förväntat mig. Tredje boken innehåller inte tillräckligt mycket för att räcka till två filmer, så vissa partier i den här filmen gick lite långsamt och under första timmen hände det väl inte så mycket egentligen (vilket också märks när det är en rätt så ung biopublik: mycket prassel och många toabesök). Men ändå. Där är spännande och snyggt och bra. Jag tycker ju verkligen om de här filmerna och jag gick i från bion med huvudet fullt av "If we burn, You burn with us!" Så två och en halv timmes nöje, och nu åter ett års väntan. Ibland är livet hårt.

Bild hämtad från Hunger Games Sweden
I vilket fall så passade de ju på att teasa lite inför en annan stor biohändelse. Så jag hänger väl på. I februari smäller det:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar