tisdag 27 januari 2015

Sista stridens bok

Sista stridens bok. Sista delen i fantasytrilogin Trolldomens tre skrifter. Som jag läst och fastnat i. Och nu är den slut.
I sista delen är det mycket som ska knytas ihop, mycket som ska hända. Och det gör det också. Inte en lugn stund skulle man kunna säga. Kate, Michael och Emma kastas mellan magiska världar i jakten på den sista av Trolldomens tre skrifter, Domens bok. Men de är inte ensamma i sitt sökande. Den Ohygglige är också ute efter boken. Med den kommer han på riktigt att kunna ta över världen. Det är också boken som är det enda sättet för barnen att göra sig av med den Ohygglige för alltid.

När jag läser den här boken tar det ett litet tag innan jag är helt med på banan. Jag tycks ha glömt bort lite vad som hände i de andra delarna och en del personer som man uppenbarligen borde ha koll på kan jag inte alls placera in. Men det tar sig och snart hänger historien samman igen. Däremot så håller den lite röriga känslan i sig boken igenom. Det är mycket som händer och det är rätt tvära kast när de flyttar sig genom världen med hjälp av portaler. Men på det stora hela känner jag mig ändå nöjd med den här avslutningen. Striden är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar