fredag 23 oktober 2020

Mustig skröna om legendarisk apa


 Vill du läsa en helt fantastisk, spännande och nervkittlande berättelse av episka mått i höst ska du läsa "Legenden om Sally Jones"! Den har några år på nacken, men fångade mitt intresse eftersom författaren Jakob Wegelius i år gav ut den tredje boken i serien, "Den falska rosen". 

Jag tänker på mustiga skrönor, Robinson Crusoe eller varför inte Indiana Jones när jag läser. I denna legend händer det massor. Historien tar sin början en mörk och regnig natt för hundratals år sedan, när en gorillaunge föds djupt inne i den afrikanska regnskogen.Varken måne eller stjärnor lyser vilket gör att flockens äldsta spår att den nyfödda ungen kommer att drabbas av många olyckor i framtiden. 

När gorillaungen är ett par år gammal kommer belgiska officerare till djungeln för att tjuvjaga. I bytet ingår den lilla ungen som fångas in för att skeppas till en djurmarknad. En turkisk elfenbenshandlare intresserar sig för apan som köper denne som en förlovningspresent till sin tilltänkta fru. Handlaren vill inte betala några dyra tullavgifter utan stuvar ner apan i en barnvagn, fixar ett falskt pass åt djuret som passerar genom tullen som människobarnet Sally Jones. 

När presenten anländer till Istanbul blir mottagaren av gåvan, den turkiska tilltänkta frun, så besviken över presenten att hon slår upp förlovningen. Elfenbenshandlaren finner dock på råd, som den affärsman han är, och säljer apan dyrt vidare till den rika änkan frau Schultz. Hon har vigt sitt liv åt att rädda djur som plågas i fångenskap.  Sally Jones olyckliga öde ser äntligen ut att vända till något bättre. 

Under frau Schultz omvårdnad växer Sally upp till en stark och lycklig apa. Det bästa Sally vet är leken där hon ska leta reda på saker gömda på finurliga ställen. Ganska snart börjar dock Sallys färdigheter att användas i oärliga syften. Apan vill bara vara duktig och inte göra frau Schultz besviken. 

Snart inträffar en rad oförklarliga inbrott i Istanbul. Polisens enda ledtråd är att tjuven måste vara en superb klättrare. Jakten på "Den flygande tjuven" kan ta sin början! 

Ni hör, det händer otroliga saker runt Sally Jones, och denna tjuvhistoria är bara början. Utöver spänningen är "Legenden om Sally Jones" också både sorglig och hoppingivande. För trots hur många grymma svek och förluster Sally är med om kommer hon ändå på något vis tillbaka. Nu ska jag ta tag i att läsa de övriga böckerna om Sally för att kunna följa med på hennes livsvandring.


1 kommentar:

  1. Stora Dr. imoloa örtmedicin är det perfekta botemedlet mot HIV-viruset, jag fick diagnosen HIV i 8 år, och varje dag letade jag alltid efter forskning för att hitta det perfekta sättet att bli av med denna fruktansvärda sjukdom för jag vet alltid att vad vi behöver eftersom vår hälsa är på jorden. Så på min internetsökning såg jag flera vittnesmål om hur Dr. imoloa kan bota HIV med kraftfulla örtmediciner. Jag bestämde mig för att kontakta den här mannen, jag kontaktade honom för växtbaserade läkemedel som jag fick via DHL-budtjänst. Och han vägledde mig hur. Jag bad honom om en lösning för att ta örtmedicin i två veckor. Och sedan instruerade han mig att kolla vad jag gjorde. Titta på mig (HIV-NEGATIV). Tack Gud för Dr Imoloa för att du använde ett kraftfullt örtmedel för att bota mig. han har också botemedel mot sjukdomar som Parkisons sjukdom, vaginal cancer, epilepsi, ångestsyndrom, autoimmuna sjukdomar, ryggsmärtor, stukningar, bipolär sjukdom, hjärntumörer, malign, bruxism, bulimi, cervikal skivsjukdom, hjärt-kärlsjukdom, hjärt-kärlsjukdom, stukningar, bipolär sjukdom, hjärntumörer, malign, bruxism, bulimi, cervikal skivsjukdom, kardiovaskulär sjukdom, kardiovaskulär sjukdom, förstuvning, bipolär sjukdom, hjärntumörer, malign, bruxism, bulimi, cervikal skivsjukdom, kardiovaskulär sjukdom, kroniska andningssjukdomar, mental och beteendestörningar, cystisk fibros, hypertoni, diabetes, astma, autoimmunmedierad artrit. Kronisk njursjukdom, artrit, ryggsmärta, impotens, fetaalkoholspektrum, Dystymiska störningar, eksem, hudcancer, tuberkulos, kronisk trötthetssyndrom, förstoppning, inflammatorisk tarmsjukdom, bencancer, lungcancer, munsår, oral cancer, kroppssmärta, feber, hepatit ABC, syfilis, diarré, Huntingtons sjukdom, akne i ryggen, kroniskt njursvikt, Addisons sjukdom, kronisk sjukdom, Crohns sjukdom, cystisk fibros, fibromyalgi, inflammatorisk tarmsjukdom, svampspiksjukdom, förlamning, celiasjukdom, lymfom, allvarlig depression , Malignt melanom, mani, melorheostos, menieres sjukdom, mukopolysackaridos, multipel skleros, muskeldystrofi, reumatoid artrit, Alzheimers sjukdom e-post - drimolaherbalmademedicine@gmail.com / eller {whatssapp .. + 2347081986098} webbplats -------- www .drimolaherbalmademedicine.wordpress.com

    SvaraRadera