fredag 13 november 2009

Vill ha, vill läsa!

I höst har det släppts otroligt mycket bra barn- och ungdomslitteratur och det ligger mycket kvar i min "att-läsa-hög". Ändå kan jag inte låta bli att börja titta på vad man har att vänta sig i vår... Vissa fortsättningar ser jag lite mer fram emot än andra:

Örnanas triumf, del fem i drakfantasyserien Temeraire, av Naomi Novik. Här blandas krigshistoria och stora sjöslag med drakar och magi. Maffiga böcker som tillfredställer både mina historisk-romantiska krav såväl som fantasylusten.

Till alla Twilight-fans som inte vet vad de ska fylla ut sin tid med mellan filmerna så kan jag lugna er med att del tre i de båda serierna Vampire Academy och House of Night också kommer på svenska i vår. Två serier som lever på Twilight-hysterin och där kärlek blandas med magi och skräck. Och givetvis sjukt snygga vampyrer.

Vampire Academy är skriven av Richelle Mead och består av böckerna Törst och Fruset blod. Tredje delen Skuggkysst släpps i mars.
I House of Night av P.C. Cast heter delarna Vampyrens märke, Sveket och Utvald, som kommer i februari.

Bara att börja längta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar