onsdag 30 januari 2013

Skyldighet som boknörd - rösta i Bokjuryn!

Då är det återigen dags att börja rösta till årets upplaga av Bokjuryn. Du har till 10:e april på sig att rösta på de allra bästa barn- och ungdomsböckerna som gavs ut under 2012. Om man är tveksam till vilka böcker det handlar om kan man söka upp barnbokskatalogen på närmsta bibliotek. Men man kan givetvis rösta på ALLA barn- och ungdomsböcker som gavs ut under året och man får rösta på högst fem.
Jag för min del läser ju mest ungdomsböcker och om jag var under 19 (och därmed röstberättigad) skulle jag lagt mina röster på de här fem:


Fel grav och andra berättelser av Kelly Link, Bronsdolken - Den utstötte av Michelle Paver, Jag väntar under mossan av Amanda Hellberg, Jellicoe Road av Melina Marchetta och Revolvern av Marcus Sedgwick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar