Svea, Karam och Abel är några av klasskompisarna som porträtterats i serien "Barnen i Lyckeskolan". Nu är det dags för nästa, och det handlar om Amy Jönsson. Efter att Amy och hennes mamma har varit på en rockkonsert blir Amy intresserad att själv starta ett band. Hon får goda råd av sin plastsyster om hur man tar ut ackord på gitarren och hur man skriver en text till en låt.
Nästa dag är det dags för skola och Amy kan inte vänta med att komma dit. Hon vill så gärna fråga några av sina klasskompisar om de vill vara med i bandet. Ganska snart har hon fått med en tjejkompis som erbjuder sig att spela trummor och några som vill vara med och sjunga. Men för att ha ett band måste man ju ha en färdig låt. Det visar sig inte vara helt enkelt.
Amy misströstar och ett tag funderar hon på om hon ska få färdigt låten. Då får hon hjälp av oväntat håll! Om ni läser boken får ni reda på var hjälpen kommer ifrån. Och hur blir då resultatet? Blir det till och med så bra att det blir en egen rockkonsert för Amy?
En lättläst och kul bok för alla musikintresserade barn som kanske har en dröm att en dag stå på scen. En rolig bonus är att läsaren via en länk som finns i boken kan lyssna på Amys låt.
måndag 25 februari 2019
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar