måndag 22 oktober 2012

Och de nominerade är.....

Återigen dags för Augustpris. I år är dessa böcker nominerade i kategorin för barn och ungdom:

Only väg is upp av Emmy Abrahamson, Rabén & Sjögren
Jag blundar och önskar mig något av Moa-Lina Croall, Alfabeta
Jag älskar Manne av Pija Lindenbaum, Bonnier Carlsen
Elin under havet av Sofia Malmberg, Rabén & Sjögren
Jag är världen av Mårten Melin, Hegas
A B C å allt om D av Nina Ulmaja, Bonnier Carlsen

Min spontana favorit är Jag är världen, dels så är jag förtjust i Mårten Melin men även för att ungdomspoesi gott kan få lite mer plats. Men jag kan ändra mig, jag har inte riktigt koll på alla nominerade känner jag. Jag tycker nämligen mycket om Moa-Lina Croall men har inte läst Jag blundar...  och Elin under havet har jag inte heller hunnit med ännu men blev ännu mer sugen nu.

Har ni någon favorit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar