tisdag 1 juni 2010

Besatt i sommar

I juli kommer Anne Cassidys nya bok Besatt. Och jag väntar med en viss förhoppning om att jag har spännande läsning framför mig. För jag har tyckt om Annes tidigare böcker även om de inte riktigt, riktigt har levt upp till mina höga förväntningar. Men ändå så har det funnits där, det spännande och krypande.
Så här skriver förlaget om Besatt (och visst verkar det lovande):

"Det var som om Elly inte var där. Ingen kunde höra henne. Ingen kunde se henne. Hon var osynlig. Och där låg han, med ansiktet mot marken. Elly slöt ögonen hårt i några sekunder för att stänga ute synen, för att samla sig, för att hålla paniken som grep tag i henne stången. Han var död.

Det som inte får hända händer - Ellys bästa vän Carl, grannkillen som hon varit hemligt kär i, i evigheter, blir tillsammans med den nya, snygga tjejen i skolan. Ellys värld slås i spillror och hon manipulerar och intrigerar för att vinna Carl tillbaka. Hon kanske verkar cool, men under ytan bubblar svartsjukan. Hon bestämmer sig för att sära på dem - till varje pris …"

2 kommentarer:

  1. Den verkar ju jättebra! Vilket datums kulle den exakt komma? Vet du det?

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så står det bara juli både hos förlag och bokhandlar. Exakt datum brukar komma när det närmar sig :-)

    //Mari

    SvaraRadera