fredag 23 april 2010

Vill läsa mer om de Övergivna

I slutet av förra sommaren kom den otroligt spännande boken Gone- Övergivna av Michael Grant. Där försvinner plötsligt alla som är äldre än 15 år. Barnen som är kvar befinner sig i en värld där ingenting längre fungerar; TV, Internet, telefoner... allt är dött. Att överleva blir en kamp och det utkristalliserar sig snart olika grupper som ställs mot varandra. Några ungdomar försöker komma på vad som har hänt och hur de ska kunna fixa så att allt blir som vanligt igen. Helst innan de fyller 15 för då försvinner man...

Låter det spännande? Det är det. Så om ni vill ha en riktig kan-inte-sluta-läsa upplevelse är detta en bok att sätta tänderna i. Och i slutet av denna sommaren kommer äntligen, äntligen fortsättningen: Gone 2- Hunger.
Om man inte kan vänta finns båda böckerna givetvis redan på engelska och del tre, Lies: A Gone Novel, kommer redan i maj.

1 kommentar:

  1. Gone serien verkar superspännande, min kompis har läst den och även bloggat om den på vår blogg Tonårsboken. Jag ska läsa den så fort jag får tid, den påminner mig lite om hungerspelen när jag hör handlingen.

    SvaraRadera