onsdag 18 augusti 2010

Minst två anledningar att längta till skolan

Inte ens en vecka kvar tills skolan åter invaderas av drygt 400 tonåringar. Det första jag gjorde när jag kom tillbaka efter semestern va att lägga in en galet stor beställning på nya böcker, så det kommer finnas en massa nytt att läsa när alla kommer tillbaka. Till min stora glädje hade ett par böcker kommit ut som jag har väntat länge på.

Darlah: 172 timmar på månen av Johan Harstad läste jag om för första gången tidigt i våras och jag har väntat sedan dess. Den kom ut i juni, efter det att skolan slutat, och nu ligger den i min storbeställning. Tre ungdomar från olika delar av världen vinner en resa till månen och månbasen DARLAH. Men saker börjar gå fel strax före den planerade färden och det verkar som att något ont lurar i kulisserna...
Allt detta enligt försäljningstexten :-) Jag blir i alla fall sugen.



I maj släpptes första boken i en ny serie som heter Beautiful Dead av Eden Maguire. Jonas bok är ännu en bok som följer trenden om relationen mellan det övernaturliga och det verkliga. På Ellerton High har fyra ungdomar dött på mindre än ett år. Vad är det som har hänt? De döda återvänder till livet för att finna svar men de har bara ett år på sig och tiden börjar rinna ut. Darina måste hjälpa sina döda vänner för att de ska få ro.
Framförallt tycker jag att de här böckerna har otroligt vackra omslag och även storyn verkar tillräckligt spännande för att jag ska lägga beslag på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar