onsdag 11 augusti 2010

Värmländska på vift

Jag kanske ska presentera mig - Maria Tjärnbro heter jag och jag vikarierar för Martina på Mogärdeskolan under det kommande läsåret. Jag kommer närmast från Borås, där jag utbildat mig och arbetat ett par år. Ursprungligen kommer jag från Värmland, vilket gör att jag har svårt för att förstå småländska. Bear with me, jag lär mig nog hyfsat fort.

Jag har ambitionen att plöja igenom ganska många böcker för att kunna skriva om dem här, men vi får se vart tiden tar vägen. Jag har en förkärlek för brittiska deckare (anglofil av stora mått), chic lit (får mig alltid på bra humör) och klassiker (det finns väl anledningar till att vissa verk har hängt i så länge). Spökhistorier är aldrig fel och även jag har hakat på vampyrtrenden lite smått. Jag hoppas dock att jag lyckas bredda mitt läsande ordentligt, så alla kan hitta användbara boktips. Vi ses i höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar